sâmbătă, 15 august 2015

Augustin Frăţilă - Baladă pentru Transilvania

Versuri şi muzică: Augustin Frăţilă

Eu mi-s fecior făcut în cânt şi dintr-o ţâţă-am supt pământ
Şi din cealaltă, vale deal, şi-un piept de spart pentru Ardeal.


Nici n-am cerşit, nici n-am furat, nici cine mi-a greşit n-a stat,
N-am fost nici slugă nici stăpîn, doar taică-miu murea român.

În datini scrise greu cu sânge. m-au înfăşat a nu ma frânge
Şi mama mi-a arătat pe porţi un calendar făcut cu morţi.

Şi iarăşi vale, iarăşi deal, când nasc româncele-n Ardeal.
Eu mi-s fecior făcut în cânt şi dintr-o ţâţă-am supt pământ.
Şi din cealaltă vale-deal şi-un piept de spart pentru Ardeal.
Nici n-am cerşit nici n-am furat, nici cine mi-a greşit n-a stat.
N-am fost nici slugă, nici stăpân, doar taică-miu murea român.
În datini scrise greu cu sânge, m-au înfăşat a nu mă frânge
Şi mama mi-a arătat pe porţi un calendar făcut cu morţi.
 

Şi iarăşi vale, iarăşi deal, când nasc româncele în Ardeal!

2 comentarii:

  1. Mi-e greu sa comentez/povestesc. Prin 1983-84 am stat o noapte in Sibiu la Imparatul Romanilor cu Augustin Fratila in camera, ca membru al Cenaclului. Avea o piesa care-mi placea mult de tot, pe versuri de Nichita Stanescu - supposetly his last poem - "m-or plinge limba romaneasca, in totul de cuvin al Ei". Atit de mult as vrea sa o aud! Daca cineva mi-o poate trimite, va rog face-ti-o la iurigalis@cbhelos.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Here you go: https://www.youtube.com/watch?v=RGw29tVqW_Q

    RăspundețiȘtergere