marți, 3 mai 2016

Vasile Mardare - Tu eşti ultima vară

Versuri: Adrian Păunescu

Regăsire, despărţire
Două mame într-un făt,
Într-o zi voi spune-adio
Fără a privi-ndărăt.
Ce e scris, nu se va şterge
Ce e şters, nu va fi scris,
Mi-e ruşine şi mi-e jale
De acest intim abis.


Cade negura asupră-mi
Ca o uşă dinspre cer,
Noapte bună, noapte tristă,
Fii cum vrei, ce pot să-ţi cer?

Refren: Ce adio? La adio!
Îmi vin replici fără rost,
Înţeleg că pentru mine
Vara ultimă ai fost,
Dreptul tău la libertate
Cu un lanţ îl mai îngân
Să mă ierţi, drum bun, adio 
Noapte bună, sunt bătrân!

Dac-aşa îţi e croiala
Şi ce-ţi spun îţi e străin
Regăseşte-ţi gustul vieţii
Mergi la tine în destin.
Şi-a venit această toamnă
Care frunzei îi dă foc
Să puncteze înţelesul
Lipsei noastre de noroc.

Va ploua întreaga noapte
Un întreg potop corupt
Şi-ai să vezi că dimineaţa
Drumul dintre noi s-a rupt.

Nu cu multă vreme-n urmă
Nu ştiam prea bine, nu
Nu ştiam că moare vara,
Că lumina ei eşti tu.
Şi acum atâta jale
Mi s-a cuibărit în piept
Încât plâng de dor de vară
Şi ninsoarea o aţtept

Ce-am crezut că nu există
Nici nu poate exista,
Nicio vară nu durează
Nu durează nici a mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu