luni, 3 august 2015

Zoia Alecu



S-a născut în Bucureşti, pe 10 ianuarie 1956
A studiat vioara, dar la 16 ani şi-a cumpărat o chitară (din banii strânşi din donari de sânge)
Primele piese compuse au fost pe versuri proprii: „Anotimpul nebunilor” și „Orbii”
1973 – debut pe scenă - Club A, Bucureşti

Ianuarie 1974 – debut în Cenaclul „Flacăra”

Adrian Păunescu a rămas pentru mine o amintire foarte frumoasă, nu m-a obligat niciodată să fac ceea ce nu voiam să fac, ba mai mult de atât, când am avut flăcări şi m-am certat cu cineva din C.C., care era destul de mare, Adrian Păunescu l-a dat afară pe domnul respectiv şi mi-a atras atenţia: «Zoia Alecu va trebui să fii foarte atentă pe viitor. De data asta ţi-am luat eu partea, dar ai grijă cu gura».1974 – a intrat în Cenaclul „Viaţa studenţească şi amfiteatrul artelor”.
1986-2005 - grupul rock Sfinx

2006 – înapoi la folk
A compus muzică de scenă pentru Teatrul „Nottara”.
A fost de două ori laureată a Festivalului Primăvara Baladelor


website: http://zoiaalecu.ro
Facebook

Albume


2007 - Vino aici
2009 - Cărări de maci

2012 - Printre lupi
2015 - Să ierţi


Melodii 
Granit şi cafea
Din prima clipă
Mâine începe azi
Doar o zi
Ţara de Sus
Forţa cifrelor
Fără nevastă
Să ierţi
Orbii
Printre lupi
Trei galoşi
Să fi fost
Iar e lună plină
Nimic
Cărări de maci
Vino aici
Nectarul nopţii
Imnul somnoroşilor
Castele din cuvinte
O sferă de lumină
Pinguini, papagali şi vulturi
La 16 ani
Tupolev pufos
De ce taci
Miţă de la ţevi
Pe ce lume sunt
Se întâmplă
Paradoxuri
Eu nu mai sunt eu
Lumea petrece
Ce faci
La chanson de Ritza
A fost odată
Lasă-ţi mâna-n mâna mea
Alo, Cristina
Încă un tren
Ouă de rouă
Plouă

2 comentarii:

  1. De adaugat ca au existat si alte piese in perioada 1973-1976 cum ar fi: Porumbita, Plin e codrul cu haiduci.
    Vad ca nu zice nimic pe internet de aceste piese....care au fost si sunt niste nestemate ale muzicii folk Romanesti si chiar internationala. Cine mai are piesa Porumbita (cantata de Zoia Alecu si urcand la aproape 5 octave). Piesa "Plin e codrul cu haiduci" inca exista pe YouTube in arhiva TVR....ce melodie....ce voce....numai gasim noi asa ceva in 2020. Anii au trecut si melodiile raman asa cum nimeni nu le mai poate compune si interpreta.

    - Dan Stancu aka Dan Schenker, un constiient a lui Valeriu Sterian

    RăspundețiȘtergere
  2. Multa iubipe pentru acest om minunat

    RăspundețiȘtergere